Daca sunteti supraponderal, ar trebui sa reduceti carbohidratii sau grasimile?

Un studiu sugereaza ca s-ar putea sa nu conteze pe termen lung. Atunci cand sunt combinate cu indrumari extinse despre alimente si exercitii fizice, oamenii au pierdut aproximativ aceeasi cantitate de greutate, indiferent daca urmeaza o dieta de tip Atkins cu continut scazut de carbohidrati sau o dieta traditionala saraca in grasimi.

In general, cei care urmeaza dieta pot fi mai putin preocupati de dieta lor si mai concentrati pe gasirea de strategii pentru a respecta dieta aleasa.

Cu toate acestea, exista cateva consideratii. Oamenii din ambele grupuri au pierdut doar 7% din greutate, in medie, la doi ani dupa ce au inceput dieta, desi a fost o cifra semnificativa, deoarece de obicei purtau multa greutate in exces.

In plus, cei care urmeaza o dieta cu continut scazut de carbohidrati au primit un beneficiu suplimentar. Tensiunea lor arteriala si nivelul de colesterol „bun” s-au imbunatatit putin mai mult decat cei care au redus grasimea.

 De mult timp au existat cercetari pentru a determina care este cea mai buna dieta. Cu toate acestea, acest studiu este unic prin faptul ca analizeaza modul in care functioneaza dietele pe termen lung.

In cadrul studiului,  cercetatorii au urmarit 307 persoane supraponderale timp de doi ani in timp ce urmau fie o dieta saraca in carbohidrati, inspirata de dieta Atkins, fie o dieta saraca in grasimi si saraca in calorii.

Varsta lor medie era de 45 de ani, iar indicele lor mediu de masa corporala era de 36, ceea ce inseamna ca erau de obicei obezi, cu un pas mai mult decat pur si simplu supraponderali.

Cei care urmau dieta saraca in grasimi au fost rugati sa consume intre 1.200 si 1.800 de calorii, din care mai putin de 30% provenind din grasimi. Cei care urmau o dieta saraca in carbohidrati au fost rugati sa consume cel mult 20 g de carbohidrati pe zi, desi puteau consuma cate grasimi si proteine ​​isi doreau.

In plus fata de dieta, participantii au primit indrumari cu privire la dieta si exercitii fizice, similare cu ceea ce este oferit in programele comerciale de slabire.

In medie, participantii, recrutati din diferite orase din tara, au pierdut 7% din greutate dupa doi ani, sau o medie de aproximativ 8 kg (15 lbs.). Rezultatele au fost similare indiferent de regimul alimentar.

Cu toate acestea, a existat o diferenta. Se remarca ca nivelurile de colesterol „bun” (tipul sanatos pentru inima care este preferat) au crescut cu aproximativ 11 la suta in grupul cu continut scazut de grasimi, dar cu peste dublu, aproximativ 23 la suta, in grupul cu continut scazut de grasimi. . Tensiunea arteriala a scazut, de asemenea, mai mult in grupul cu continut scazut de carbohidrati, in comparatie cu grupul cu continut scazut de grasimi.

Nu este clar de ce grupul cu continut scazut de carbohidrati s-a descurcat mai bine in acele zone, dar cele doua diferente sunt semnificative. Cu toate acestea, „nu putem spune ca o dieta sau alta va reduce bolile de inima”.

In general, mesajul din studiu este ca dietele functioneaza aproape la fel atunci cand vine vorba de pierderea in greutate. Acest lucru sugereaza ca tipul de dieta pe care o adopta o persoana poate fi mai putin important decat capacitatea lor de a-l respecta.

Exista un alt mesaj din studiu. Acest lucru confirma ceea ce stim de ani de zile, ca nu este o chestiune de a pune grasimile cu carbohidratii. Caloriile sunt cele care duc la pierderea in greutate.

Si cum ramane cu faptul ca participantii au pierdut in medie un mic procent din greutatea lor? Desi o mica pierdere in greutate ar putea face diferenta in ceea ce priveste factorii de risc pentru bolile de inima, „studiul arata ca este, de asemenea, dificil sa slabiti si sa mentineti greutatea pe termen lung, chiar si cu un sprijin bun”. „Acesti oameni reprezinta ceea ce se intampla in viata reala, nu ceea ce vedem in emisiune Cat de mult vrei sa pierzi? (Cel mai mare pierzator). Pierderea in greutate si mentinerea ei necesita un angajament serios. Pentru cei mai multi, mediile si stilurile de viata pur si simplu nu ajuta la realizarea acestui tip de angajament.”

Previous articleMasca cu aloe vera pentru a reduce petele solare
Next articleCum sa intri in starea de cetoza in 5 pasi? – Sfaturi pentru incepatori